Tiedote jäsenistölle 9.10.
9.10.2020 11:17 Uutiset / Seuran etusivu

Raision jäähallilla olleella henkilöllä todettu koronavirustartunta

Tartunta todettiin torstaina 8.10. ja yksi on altistunut tartunnalle lauantaina 3.10. Tartunnan saaneeseen ja altistuneeseen on oltu välittömästi yhteydessä viranomaisten taholta, ja altistunut on asetettu 14 vuorokauden karanteeniin. Raision jäähalleilla vierailleita kehotetaan tarkkailemaan oloaan ja tarvittaessa olemaan yhteydessä oman paikkakunnan terveyskeskukseen.

Todettu sairastuminen ei liity joukkuetoimintaan, eikä altistuminen vaikuta tällä hetkellä Raision Nuorisokiekon toimintaan.
Varotoimenpiteenä seura on ohjeistanut joukkueita peruuttamaan kaikki ylimääräiset tapahtumat (esim. harjoitusottelut) toistaiseksi, alkuun 25.10. saakka, jotta vältyttäisiin mahdollisilta joukkoaltistumisilta. Seuran sisäisiä tapahtumia ei ole peruttu.

Raisiossa on suositus kasvomaskin käytöstä julkisissa sisätiloissa ja yleisötapahtumissa. Toivomme, että väestö noudattaa annettuja viranomaisohjeita ja tulevat tapahtumiin vain täysin terveenä. Jäähalli itsessään ei ole katsojille erityisen riskialtis, sillä tilat ovat väljät ja ilmanvaihto on tehokas. Kehotamme kansalaisia lataamaan Koronavilkku -sovelluksen mahdollisten tartuntaketjujen selvitystä varten.

Seuraamme tilannetta tarkasti ja mahdollisista muutoksista tiedotetaan erikseen.

RNK Johtokunta